PERSBERICHT McDonald’s – Dirtbags

X-MASters winnaars maken kans op McDonald’s Dirtbags gemaakt van gerecyclede reclamedoeken

50 keer kans voor deelnemers aan de spelletjes feestmaand in de McDonald’s App

Amsterdam, 16 december 2021 – McDonald’s en Dirtbags slaan de handen ineen en blazen gebruikte Ocean Outdoor reclamedoeken van de Maestro Truffel Deluxe campagne nieuw leven in door ze te recyclen tot toffe tassen. 50 exemplaren van de gerecyclede tassen zijn te winnen door mee te doen met X-MASters in de McDonald’s App, waar deelnemers deze maand iedere dag mee kunnen spelen voor te gekke prijzen. Op 17 december maken deelnemers aan X-MASters kans op één van de 50 speciale McDonald’s Dirtbags.

Annemarie Swijtink, Senior Director Marketing bij McDonald’s Nederland: “Tijdens X-MASters bieden we fans en gasten een maand lang fun met toffe games en prijzen in de App. McDonald’s zoekt continu waar zij een positieve impact kan maken. We vinden het dus hartstikke mooi dat we dankzij deze samenwerking met Ocean Outdoor en Dirtbags oude reclamematerialen kunnen recyclen tot gave McDonald’s items. En eerlijk gezegd, dat maakt deze prijs voor mij een van de tofste, en dubbel zo waardevol!”

J. Jilles de Jong, mede-oprichter en eigenaar bij Dirtbags, is ook enthousiast over de samenwerking: “Bij Dirtbags is het onze missie om oude materialen weer een nuttige, mooie en nieuwe bestemming te geven. We zijn dus heel blij met deze samenwerking met McDonald’s, waarbij we oude reclamematerialen weer nieuw leven inblazen. We vinden het resultaat echt tof geworden en we hopen dat alle fans er net zo van zullen genieten als wij.”

Maximaal recyclen

De reclamedoeken hingen de afgelopen periode aan verschillende reclamemasten en verschillen hierdoor van afmeting. Toch wist Dirtbags vrijwel 100% van de doeken te gebruiken voor de tassen, snijverlies uitgezonderd. Voor de speciale McDonald’s Dirtbag is gekozen voor het populaire ‘Carry Little’ model. Omdat de tassen worden gemaakt van reclamedoeken die letterlijk weer en wind hebben doorstaan, kunnen ze goed tegen een stootje. Het enige nieuwe materiaal dat aan de tassen werd toegevoegd, zijn een stevige katoenen band en naaigaren. Zelfs de merklabels zijn gemaakt van de oude reclamedoeken. Zo recyclen McDonald’s en Dirtbags de oude reclamedoeken optimaal tot nieuwe, must-have tassen.

X-MASters: hoe speel je mee?

Het is deze maand weer volop feest in de McDonalds App met iedere dag een nieuwe game en geweldige prijzen: van must-have McDonald’s Bucket Hats, een McDonald’s JBL Flip 5 of een Street Fighter II Arcadekast, tot een Portable Beamer. Download dus snel de McDonald’s app via de App Store of Google Play en speel mee!

//////////

Over McDonald’s Nederland

Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim twintigduizend medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 256 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Over Dirtbags

Bij Dirtbags creëren we nieuwe tassen van oude reclamedoeken. Wij reduceren daarmee een afvalstroom en geven het extreem solide materiaal een tweede kans, een tweede gebruiksmoment. De tassen worden gemaakt van de oude doeken en in elkaar gezet door gedetineerden in Nederlandse gevangenissen, die zo een vak leren en daarmee de kans op recidive verkleinen. Kijk voor meer informatie op www.wearedirtbags.com & “Always carry your mess with pride.”